שפת תועלות
הטמעת שפת הערך העיסקי / התועלות העיסקיות בארגון – משמעותה היא שכל עובד בארגון, בכל מחלקה ובכל דרגה ידע לתרגם את העשייה שלו לערך עיסקי לארגון. כלומר למפות את הערך העיסקי בכל משימה שהיא חלק מהעשייה של הארגון. הגדרה כזו מסייעת לכל עובד להבין את היעדים שלו ואת המצופה ממנו. לדוגמא: מה הערך העיסקי בפיתוח קטע קוד, בביצוע רכש, בהחלפת תשתיות או בגיוס משאב אנושי.
האם כל מנהל מקצועי בארגון יודע לתרגם את תרומתו לארגון במונחים עסקיים? במרבית המקרים התשובה היא לא.
תוכניות העבודה כתובות לרוב בשפה עסקית, המהווה נקודת מכשול בעת המעבר מהיחידה העסקית ליחידות הביצוע המקצועיות. לעיתים קרובות יחידות הביצוע אינן מצויות בטרמינולוגיה העסקית וביחסי עלות-תועלת של השקעה אל מול הערך העסקי המצופה. הטמעת הטרמינולוגיה העסקית אצל כלל המנהלים המקצועיים ביחידות הביצוע המקצועיות מאפשרת מיקוד העשיה הארגונית במשימות / פרויקטים המשרתים את הערך העסקי, בהתאם לתרומתם העסקית לארגון.
לאחר שגובשה ואושרה הת"ע (תכנית עבודה) של הארגון, המשימות עוברות להוצאתן לפועלן ע"י גופי הביצוע השונים (טכנולוגיה, רכש, כ"א, בינוי ועוד). כאן בדיוק מתרחש הנתק בשיח העיסקי של תכנית העבודה.
בקיט נולדג' גיבשנו מתודולוגיה שמסייעת לכל עובדמנהל לתרגם את העשייה שלו לערך עיסקי מדיד ומדוייק ולהטמעת שיח ושפה עיסקית אחידה לרוחבו של הארגון.
השיח האחיד והרציף יבטיח תוצאות עיסקיות טובות יותר לארגון.
מעטים האנשים שמשקיעים מאמץ בתעדוף המשימות שלהם על בסיס ערך עיסקי לארגון. אני מאמינה שאם הייתה לנו דרך לתעדף לעצמנו ולעובדים שלנו את המשימות ע"ב ערך עיסקי היינו כולנו יותר ממוקדי רווח ותועלת עיסקית. בקיט נולדג' קיימת המתודולוגיה להטמיע בארגון שיח עיסקי ותעדוף עיסקי של משימות לכל רוחב ועומק הארגון.
שיח עיסקי טבעי שיהיה באיזורים של הנהלה בכירה ויחידות עיסקיות. אבל אסור שישאר רק באיזורים אלה. אם עובד ביחידה כלשהי בארגון לא מבין כיצד לתרגם את העשייה שלו לערך עיסקי הוא לעולם לא יוכל לעשות מאמץ ע"מ לשפר את עבודתו עם מיקוד לערך עיסקי. לכן ישנה חשיבות עליונה לסייע לכל עובד בארגון לתרגם את משימות לערך עיסקי.
בקיט נולדג' פיתחנו מתודולוגיה המסייעת לכל עובד בכל דרג, בכל עיסוק לתרגם את עבודה לערך עיסקי.
במרבית המקרים כשגורם בארגון מבקש משאבים הוא מסביר את הצורך בעזרת חשיפת אוסף המשימות הרב העומד לרשות הצוות הרלוונטי אותו רוצים לחזק. לעיתים נדירות מתבצע חישוב רווחיות נקודתי לצוות הרלוונטי. לעיתים נדירות עוד יותר מתקשים לתרגם את העשייה של הצוות לתועלת עיסקית ואז השיח של תוספת משאבים הוא שיח לא עינייני ועלול לפגוע ברווחיות.
אנחנו פיתחנו מתודולוגיה שמסייעת לתרגם את העשייה לערך עיסקי, נוכל להטמיע את הערך העיסקי לרוחבו של הארגון. ואז השיח יהיה ענייני ועיסקי בכל הרמות והדרגים בארגון.
במרבית המקרים השיח של ערך ותועלת עיסקית נשאר ברמה של הנהלה בכירה ולא מחלל לדרגי הניהול והעבודה הנמוכים יותר. יש לזכור, שלדרגי ניהול הביניים ולראש הצוותים יש את ההשפעה הישירה והגדולה ביותר על רווחיות החברה.
ישנה חשיבות עליונה לדאוג שהשיח של הערך והתועלת העיסקית ינווט אותם בעשייה שלהם. תהליך הטמעה מסודר בארגון של שיח עיסקי תורם משמעותית לרווחיות החברה.
בדיוני סטטוס הנטייה של דרגי ניהול הביניים ודרגי העבודה להציג את הדברים ע"ב אתגרים וסיכונים ופחות בערך עיסקי ופגיעה עיסקית. את השיח הזה קל תקן וחשוב לתקן ע"מ שכל הארגון יהיה מוכוון רווחיות.. ובעיקר דרגי העבודה.