תהליכים ארגוניים
ארגון צריך להיות ממוקד בהבאת תוצאות עיסקיות מקסימליות.
בקיט נולדג' אנחנו ממפים ומנתחים את הארגון (בעלות בסיסית) ומוצאים את האיזורים שהשינוי בהם יביא את הערך העיסקי הגבוה ביותר. כל ארגון צריך שינוי אבל חשוב להתמקד בעיקר. לעיתים ארגונים יוצאים לפרויקטים שהתועלת העיסקית שלהם לא תביא את השינוי המירבי מבחינת ערך עיסקי וחבל. האם פרויקט ממוקד לשיפור תהליכי עבודה יכול להקפיץ משמעותית את הערך העסקי לחברה? על פי רוב התשובה היא כן! אנו מיישמים את הידע הארגוני והמתודולוגיות שהטמענו בפרויקטים חוצי-ארגון ובארגונים גדולים, גם באופן ממוקד וספציפי למחלקה/תחום, על מנת להביא לשיפור מקסימלי בערך העסקי. היכרות ארגונית מעמיקה, מאפשרת לנו לאפיין ולבצע פרויקטים ממוקדים באופן שיביא לקפיצת המדרגה העסקית הגדולה ביותר.
כדי להקל על עובדי החברה בתרומה העיסקית שלהם לארגון, יש צורך להגדיר ולהטמיע תהליכי עבודה שיבטיחו תוצאות. אם תהליכי העבודה יהיהמדוייקים וייצרו מסלול עבודה ממוקד ערך עיסקי לעובד אזי המיקוד של העובד יהיה ב"מה" בצד המקצועי ולא ב"איך" שיהיה מגובש כבר עבורו בצורה של תהליך עבודה.
תהליכים ארגוניים כמו : הרכשה, תכנון, לוגיסטיקה, תקציבים, כ"א, ניהול מלאי ועוד .. משפיעים באופן ישיר על התוצאות העיסקיות של הארגון.
העבודה והיעילות של הארגון באה לידי ביטוי בתהליכי העבודה הארגוניים.
לדוגמא: תהליך הרכשה איכותי משפר את תוצאות החברה ותהליך הרכשה בעייתי פוגע ביכולת של הארגון לעמוד בתכנית העבודה שלו ומכאן מייצר פגיעה עיסקית בארגון. כך גם כל תהליך אחר בארגון. ישנם תהליכי ליבה המשפיעים באופן משמעותי וישנם תהליכים בשולי העשייה של הארגון שלהם יש השפעה מעטה. יש צורך להתרכז בתהליכי הליבה ולוודא שהמיקוד בהם עיסקי וממוקד תוצאות.
תהליכים ארגוניים מיושמים במערכות ארגוניות ( ERP, CRM ועוד ). ישנה חשיבות שהתהליכים המיושמים במערכות יהיו מדוייקים וחסרי בירוקרטיה ארגונית מיותרת.
מכאן גם החשיבות של ליווי הפרויקטים הארגוניים המשמעותיים עתירי הממון ( הסעיף הבא ) שם ישנה השפעה גדולה על ליווי הארגון מול ספקי הביצוע השונים.
בדוגמא זו אני אתייחס רק לתהליך מרכזי אחד בארגון. צריך לזכור שלכל תהליך מרכזי בארגון ישנה השפעה דומה. כאשר מגבשים תהליך עבודה בתחום ההרכשה פעמים רבות השיח העיסקי לא קיים כחלק מהפתרון.
הדגש והמיקוד הוא בדר"כ בתהליך שיהיה נוח לארגון. אנחנו יודעים שנוחות לא בהכרח ממוקדת עיסקית. וכך, בלא מפריע לא מטופל היבט משמעותי בתהליכי העבודה של הארגון. ומכאן, ישנה פגיעה בעצם התנהלות לפי התהליך שגובש בארגון.
כאשר בקיט נולדג' אנחנו מלווים גיבוש תהליכי עבודה נכנס לדיון ולמיקוד בפתרון היבטים: עיסקיים, תרבותיים ולא פחות חשוב ניסיון של Best Practice של ארגונים מובילים בתחום ההרכשה.
בגיבוש תהליכי עבודה ישנה נטייה להתמקד בתהליך העבודה הקיים וזה שיהיה נוח תרבותי לארגון לקבל. לעיתים נדירות מתייחסים לנגזרות ולבקרות הנדרשות בעקבות התהליך שגובש.
לדומגא: האם תהליך הרכש תומך העשייה של הארגון? האם ישנו חיווי על מועד רכש נדרש בהתאם לצרכי הפרויקטים? האם ישנו חיווי חוזר מהמערכות הארגוניות למנהלים הרלוונטים בנוגע לסטטוס הזמנתתהליך הרכש?
כאשר העיסוק הוא בתהליך ולא בנגזרות כמובן שיש לכך השלכות עיסקיות מרחיקות לכת , כמו: פגיעה במועד האספקה שגוררת פגיעה בלו"ז הפרויקט.. ומכאן פגיעה עיסקית בארגון.
במרבית המקרים תהליך הרכש מגובש בצוות משותף של גוף היישום יחד עם נציגי הארגון בתחום הרלוונטי. נמשיך עם דוגמת תהליך ההרכשה. כאן ישב הצוות המיישם מגוף היישום יחד עם נציגי הרכש בארגון.
אבל, במרבית המקרים לשני הצדדים אין מיקוד עיסקי בתהליך.ומכאן שלא תהיה ההתייחסות לערך העיסקי ולבקרות הנדרשות בגיבוש הפתרון עצמו. ליווי שלנו מטעם הארגון יבטיח כי יהיה עיסוק מתמיד בערך העיסקי בגיבוש של כל אחד מהתהליכים בארגון ובמערכות המידע התומכות בהן.